Rugpjūčio 11, 18, 25 d.: meno edukacijų ciklas

Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka tęsia meno edukacijų ciklą. Edukacijų vedėja menininkė Eglė Jovaišaitė rugpjūčio mėnesio susitikimuose pakvies išeiti į atviras erdves šalia Nacionalinės bibliotekos ir padės išskirti meninės kompozicijos sąsajas su pagrindinėmis geometrinėmis formomis, pamatyti jų apraiškas miesto aplinkoje. Architektūrinis statinys yra forma, kuri dažniausiai sukuriama kubo variacijomis, tad miestas yra pilnas geometrinių formų, tūrinių ir plokščių, įvairių paviršių ir linijų žaismo. Edukacijos dalyvių užduotis bus surasti ir tinkamai perteikti miesto aplinkoje architektūrinių detalių variacijas ar visumą menine kompozicija.

Pleneras (pranc. plein air – atviras oras), kaip rašoma žodynuose, tai tapymas iš natūros gamtoje, tikroviškai pavaizduojant matomus vaizdus, perteikiant natūralias gamtos spalvas. Didelę reikšmę plenerinėje tapyboje turi natūralios šviesos perteikimas. Plenerai atsirado XIX a. pradžioje. Jų pradininkais laikomi anglų tapytojai romantikai Johnas Constable’as ir Richardas Parkesas Boningtonas. Itin populiari ši tapybos forma buvo ir tarp XIX a. prancūzų tapytojų: Camille’io  Corot, Jeano François Millet, impresionistų Pierre’o Auguste’o Renoiro, Claude’o Monet, Camille’io Pissarro ir kitų.

Paskutinę rugpjūčio savaitę kviečiame į paskaitą „Įžengimas į Vilnių“ – tai projekto, kurį parėmė Lietuvos kultūros taryba, ir Nacionalinės bibliotekos edukacijų ciklo dalis. Sužinosime apie tapybos kiaušinine tempera metodą ir šiuo metodu atliktus žymiausius kūrinius. Paskaitą skaitys dailininkė, menotyros mokslų daktarė, krikščioniškos ikonografijos studijos vadovė, Nacionalinės bibliotekos Dokumentinio pavelto tyrimo departamento Retų knygų ir rankraščių skyriaus darbuotoja Jurgita Kristina Pačkauskienė.

Kiaušininė tempera buvo žinoma jau vėlyvosios Antikos laikais, tačiau labiausiai ji paplito viduramžių Europos tapyboje. Kiaušininė tempera – labai didelių techninių galimybių ir viena patvariausių tapybos technikų. Antikos laikais ji kartu su enkaustika buvo naudojama portretų tapyboje, viduramžiais  – sakralinėje dailėje (paveikslai, knygų iliuminacijos, skulptūrų polichromija, sienų tapyba), o Renesanso epochoje – ir pasaulietinio turinio kūriniuose. Žymiausi šią tapybos techniką naudoję dailininkai – graikas Manuelis Panselinas, rusas Andrejus Rubliovas, italas Fra Angelico (Angeliškasis Brolis), amerikietis Andrew Newellas Wyethas, vokiečių ekspresionistė Marianne von Werefkin, tarp jų ir Lietuvos menininkas Petras Repšys.

Kviečiame registruotis ir dalyvauti.

Trumpai apie renginius

Data Laikas Vieta Dalyvavimas Pavadinimas
Rugpjūčio 11 d. 17–18.30 val. Pažinimo erdvė, V a. Būtina registracija  Pleneras  mieste. I pamoka 
Rugpjūčio 18 d. 17–18.30 val. Pažinimo erdvė, V a. Būtina registracija  Pleneras  mieste. II pamoka 
Rugpjūčio 25 d. 17–18.30 val. Pažinimo erdvė, V a. Būtina registracija  Paskaita „ Įžengimas į Vilnių“. Lektorė dr. J. K. Pačkauskienė 
Rugpjūtis
P A T K Pn Š S
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6

Artimiausi renginiai

2020 m. rugpjūčio 11 d.
17:00–18:30
Meno edukacijų ciklas | Pleneras  mieste. I pamoka

Parodos

2020 m. gegužės 25 d. – rugpjūčio 30 d.
Bežodžių knygų kolekcija
2020 m. liepos 28 d. – spalio 4 d.
Inos Budrytės paroda „Sapnai kiekvienai dienai“
2020 m. sausio 1 d. – gruodžio 31 d.
Jolitos Vaitkutės instaliacija „Pabudę iš knygų“
2020 m. rugpjūčio 3 d. – rugpjūčio 16 d.
Leidinių ekspozicija „Aš–beržas. Lietuviškas beržas...“
2020 m. liepos 14 d. – rugpjūčio 25 d.
Paroda „Lietuvos šimtmetis fotografijoje“
2020 m. liepos 1 d. – rugsėjo 13 d.
Paroda „Mėlynų gelmių gėlės“
2020 m. rugpjūčio 3 d. – rugsėjo 6 d.
Paroda „Pirmasis hebrajiškas romanas ir jo kūrėjas“
2020 m. birželio 1 d. – rugpjūčio 10 d.
Respublikinė vaikų piešinių paroda „Tautodailės lobynai“

YouTubeFacebookLinkedInInstagram