Kaip mus rasti Telefonas Klaustukas Sitemap
Naujienos iliustracija 8 October 2025

Seminar “From Lithuania to the World: Mastering Artist Branding for Global Audiences”

The Lithuanian Music Business Association invites music creators, performers and managers to a hands-on seminar with international communications expert Rosanna Connolly, where we will explore a strategic planning toward global success.

How can Lithuanian artists break into international markets like the UK and US? In a post-playlist era, what strategies truly work?

This workshop delves into export readiness, artist positioning, storytelling, and visibility tactics that matter - from media relations and editorial coverage to cultural relevance and long-term career building. It also examines the limitations of current digital discovery systems and how artists can reclaim control of their narratives.

Apie Rosanna Connolly

Rosanna Connolly – viešųjų ryšių specialistė, jau dvylika metų dirbanti muzikos industrijoje. Karjerą ji pradėjo „Universal Music“ leidybos įmonėse „Mercury Records“ ir „Virgin EMI“. Dirbant jose, Rosanna prisidėjo prie daugybės žinomų ir kylančių atlikėjų kampanijų, tad greitai susižavėjo rinkodaros ir komunikacijos pasauliu. 2018 m. Rosanna prisijungė prie „Apple“, kur vadovavo „Apple Music“ ir „Apple Podcasts“ viešiesiems ryšiams Jungtinėje Karalystėje ir Europoje. Vėliau ji įkūrė savo viešųjų ryšių agentūrą Morena Comms (morena.comms), dirbančią su talentais iš pramogų ir meno pasaulio.Seminaras vyks anglų kalba.

The masterclass will be held in English.

It’s free to attend, but registration is required. Don’t miss out – spots are limited!

Briefly about the event

Date
28 October
Time
16.00
Place
Conference Hall, 5th floor
Duration
2 hours
Attendance
free entry, but registration is required
Organiser
Lithuanian music business association
Sponsor
the event is funded by the Lithuanian Council for Culture
Important
the opening of the exhibition will be held in English
the event will be held in English
More information
„Facebook“