Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka kviečia į „Pavasario parodą 2019“, kurioje pristatomi Vilniaus dailės akademijos (VDA) Skulptūros katedros studentų kūriniai. Šios parodos atspirties taškas – kasmetinės, žiemą vykstančios atviros Skulptūros katedros studentų kūrinių peržiūros, kurių metu vienoje erdvėje galima pamatyti visų kursų studentų darbus. Remiantis peržiūrų modeliu, šios parodos menininkai ir jų kūriniai buvo atrinkti neapsiribojant vienu studijų kursu, kūrinius vienijančia tema ar menine kryptimi. Kartu su VDA Skulptūros katedros studentais kuruota „Pavasario paroda 2019“ suteikia galimybę susipažinti su penkiolikos joje studijuojančių autorių darbais, kuriuose ryški nuosekli kūrybinė pozicija, idėjinis ar estetinis išpildymas. Be to, šioje parodoje yra svarbus ir dviejų švietimo įstaigų tarpusavio bendradarbiavimas, atskleidžiantis jų užkulisius, veikimo principus ir tai, kam lemta likti nematomam. Tam tikra prasme šios parodos situacija artima geologiniam žemėlapiui, žemės gelmių pjūvio schemai, kurioje atvaizduoti atsidengę geologiniai sluoksniai nurodo tai, kas galbūt slypi po paviršine uoliena.
1960 m. žemės menininko Roberto Smithsono pasiūlyta sąvoka „abstrakti geologija“, apimanti išorinio pasaulio, kūno ir mentalinių procesų santykius, aktuali ir šiandien. Pagal Smithsoną, geologiniai reiškiniai nėra tik pažinimo procesų metafora, greičiau atvirkščiai – tarp sąmonės ir materijos yra tiesioginis, o ne lyginamasis ryšys. Geologinė vaizduotė „Pavasario parodoje 2019“ skirtingu pavidalu pasirodo ir kai kurių autorių darbuose, vienur tiesiogiai ir „smithsoniškai“ – apmąstant žemės ir kūnų sąveikas, materialumo reiškinį ir skirtingas jo išraiškas, neišvengiamą gamtos ir technologijos jungtį, kitur metaforiškai – kaip institucinių santykių komentaras parodos atsiradimo Nacionalinėje bibliotekoje atžvilgiu, populiariosios kultūros ir istorijos slinktimis. Kita vertus, labiau nei vienijanti tema, geologija parodoje tampa tik vienu iš įrankių interpretuojant šios parodos organizavimo principus, joje esančių kūrinių tarpusavio sąveiką bei meno tendencijas. Tarp aukščiau išvardintų ryšių su geologijos reiškiniu, šmėsteli ir parodų geologijos epizodas. „Pavasario paroda 2019“ dedikuota tuometinio Šiuolaikinio meno centro kuratoriaus Valentino Klimašausko 2009 m. kuruotai parodai „Šuoliai ir kilpos“ Šiuolaikinio meno centre, kurioje buvo eksponuoti penkių VDA Skulptūros katedros studentų darbai ir kuri buvo skirta mąstymo šuoliams bei diskusijai apie parodų ir meno apibrėžtis. Ši paroda Nacionalinėje bibliotekoje savo ruožtu pratęsia V. Klimašausko prieš dešimtmetį užduotą situaciją ir pokalbį apie vaizduotės tąsą, sąlygiškumą ir mąstymo šuolių svarbą.
Parodos menininkės (-ai): Greta Eimulytė, Emilija Noreikaitė, Andrėja Puskunigytė, Ona Barbora Šlapšinskaitė, Lukas Strolia, Antanas Lučiūnas, Emilė Skolevičiūtė, Ūla Šukytė, Gabrielė Vetkinaitė, Marta Frėjūtė, Aino Sallamari Rantala, Beatričė Mockevičiūtė, Julija Matulytė, Rokas Valiauga, Matas Janušonis.
Parodos architektas Gediminas G. Akstinas
Parodos dizainerė Vaida Gasiūnaitė
Trumpai apie parodą
Data | kovo 22 d. – balandžio 28 d. Parodos atidarymas – kovo 22 d. 18 val. |
Laikas | bibliotekos darbo laiku |
Vieta | Parodų salė, III a. |
Dalyvavimas | įėjimas laisvas |
Partnerė | Vilniaus dailės akademijos Skulptūros katedra |
Daugiau informacijos | socialiniame tinkle „Facebook“ |