Sausio 30 d. Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje įvyko programos „Samsung Mokykla ateičiai“ finalinis renginys, kuriame išrinkta labiausiai inovacijoms pasirengusi mokykla.
Šių metų skaitmeninių mokymų, skirtų pedagogams, programos „Samsung Mokykla ateičiai“ nugalėtojais tapo Molėtų rajono Kijėlių specialiojo ugdymo centras. Ugdymo įstaigos pedagogai pasiūlė idėją efektyviai individualizuoti mokymosi turinį specialiųjų poreikių vaikams. Laimėtojams atiteko 10 000 eurų vertės prizas mokyklai skirtoms technologijoms įsigyti.
„Naujosios technologijos neišvengiamai keičia mūsų gyvenimą, todėl pedagogų skaitmeniniai gebėjimai, lyderystės ir pokyčių valdymo įgūdžiai tampa būtini, siekiant kokybiškai ugdyti jaunąją kartą. Džiaugiuosi, kad Lietuvos mokytojai tą supranta ir nestovi vietoje, o siekia įgyti žinių, norėdami prisitaikyti prie greitai besikeičiančio pasaulio teikiamų galimybių. Esu įsitikinusi, kad tik inovatyvūs ir smalsūs pedagogai sugebės puoselėti šiuolaikinio jaunimo talentus ir gabumus. Žvelgdama į mokyklų pristatytus skaitmeninių pokyčių projektus, galiu drąsiai sakyti, kad Lietuvoje tokių mokytojų netrūksta“, – teigia „Samsung mokykla ateičiai“ programos vadovė Baltijos šalims Liga Bite.
Daugiau nei 130 žiūrovų akivaizdoje prizą atsiėmę molėtiškiai džiaugėsi sėkme. Anot jų, savo skaitmeninį projektą jie rengė itin atsakingai, atidžiai įvertinę specifinius auklėtinių poreikius, kuriuos patenkinti be naujųjų technologijų būtų sunku. Laimėtą 10 000 eurų vertės čekį „Samsung“ technologijoms įsigyti mokykla žada panaudoti planšetėms, interaktyviajai lentai ir virtualiosios realybės įrangai, kuri yra ypač svarbi lavinant specialiųjų poreikių vaikus, įsigyti.
„Varžėmės su daugybe pajėgių mokyklų – tai mums buvo didžiulis iššūkis. Vis dėlto savo pergale tikėjome per visus mokymus. Stengėmės kalbėti apie tai, kas daugeliui yra nematoma – neįgaliųjų vaikų ugdymą, todėl esame be galo laimingi, kad buvome išgirsti. Projekte atskleidėme, kaip technologijos leistų efektyviau ugdyti specialiųjų poreikių vaikus: lavinti buitinius įgūdžius, integruoti į kasdienį gyvenimą, pajusti ir pamatyti tokius dalykus, kokių įprastai negalėtų, pavyzdžiui, kaip pasikeičia aplinka žiūrint pro virtualiosios realybės akinius“, – kalbėjo Molėtų rajono Kijėlių specialiojo ugdymo centro direktorė Asta Jakovlienė.
„Samsung Mokykla ateičiai“ vertinimo komisijos pirmininkė Mokyklų tobulinimo centro programų direktorė Marina Vildžiūnienė sakė, kad ši mokykla turėjo stiprias konkurentes, tačiau jų idėja individualizuoti mokymosi turinį pagal kiekvieno vaiko galimybes komisijai pasirodė kaip perspektyviausia ir šiandien aktualiausia.
„Šios mokyklos projekte buvo galima įžvelgti naudą kiekvienam mokyklos mokiniui, atsižvelgiant į jo individualius poreikius. Tuo jis labiausiai išskyrė iš kitų projektų. Ugdymo įstaigos specifika nebuvo lemiamas veiksnys renkant laimėtoją. Mums absoliučiai visų vaikų poreikiai yra svarbūs, visų poreikiai yra skirtingi ir visiems poreikiams tenkinti turi būti rasti tikslūs keliai ir tinkamos priemonės. Kalbant bendrai, mokyklos nori tobulėti, jos stengiasi, tačiau laimėtojų idėja buvo stipriausiai argumentuota ir geriausiai pristatyta. Juk mokymosi turinio individualizavimas yra vienas kertinių švietimo dalykų“, – kodėl būtent ši mokykla buvo išrinkta nugalėtoja, kalbėjo komisijos pirmininkė M. Vildžiūnienė.
Tęstinė pedagogų švietimo programa „Samsung Mokykla ateičiai“ Lietuvoje vykdoma jau trečius metus. Ja siekiama tobulinti mokytojų lyderystės, pokyčių valdymo bei skaitmeninio raštingumo kompetencijas ir kurti šalies mokyklose motyvuojančią, kūrybiškumą skatinančią mokymosi aplinką. Šiuo projektu siekiama gerinti mokinių pasiekimus ir padėti jiems geriau pasirengti ateities profesiniam gyvenimui. Nuo pat starto 2014-aisiais programoje, kurios mokymai trunka beveik pusmetį, iš viso dalyvavo 200 mokytojų ir mokyklų vadovų iš 50-ies Lietuvos ugdymo įstaigų.
Finalininkų parengtus skaitmeninių pokyčių projektus vertino kompetentinga komisija: Kauno technologijos universiteto E. mokymo technologijų centro vadovas Gytis Cibulskis, Mokyklų tobulinimo centro programų direktorė Marina Vildžiūnienė, Švietimo informacinių technologijų centro direktoriaus pavaduotojas Mantas Masaitis, Ugdymo plėtotės centro direktorius Giedrius Vaidelis, Lietuvos nacionalinės UNESCO komisijos Švietimo ir mokslo programų vadovė Liliana Bugailiškytė-Lideikienė, Lietuvos mokinių sąjungos prezidentė Dovilė Bikelytė ir TAMO grupės atstovė Malvina Majauskaitė.
Apdovanojimų ceremonijoje dalyvavo ir renginio dalyvius sveikino Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė.