Kaip mus rasti Telefonas Klaustukas Sitemap
2018 m. gruodžio 20 d.

Lietuvos bibliotekininkai sustiprino savo skaitmeninės rinkodaros kompetencijas

2018 m. gruodžio mėnesį baigėsi Lietuvos kultūros tarybos finansuotas kvalifikacijos kėlimo projektas „Lietuvos bibliotekų specialistų elektroninių paslaugų skaitmeninės rinkodaros kompetencijų stiprinimas“.

Projektu buvo siekiama stiprinti Lietuvos viešųjų bibliotekų darbuotojų skaitmeninės rinkodaros įgūdžius, kad specialistai gebėtų geriau pažinti bibliotekos tikslines auditorijas, efektyviau su jomis komunikuoti, analizuoti jos poreikius, rinkti statistinius duomenis. Tai svarbu norint tobulinti elektronines paslaugas ir jų patrauklumą, prieinamumą, patogumą vartotojui.

Buvo organizuoti 4 temų mokymai:

  • 1 tema. „Strateginis skaitmeninės rinkodaros planas: socialiniai tinklai“.
  • 2 tema. „Google Analytics“ įrankio naudojimas“.
  • 3 tema. „Interneto svetainių optimizacija paieškos sistemoms: SEO procesas“.
  • 4 tema. „Skaitmeninės rinkodaros būdai ir galimybės: bibliotekos elektroninių paslaugų tobulinimas“.

Mokymai buvo organizuojami dviem lygmenimis. Buvo sudarytos pradedančiųjų ir pažengusiųjų (jau turinčių skaitmeninės rinkodaros pagrindus) grupės.

Pradedančiųjų mokymai buvo rengiami visose 5 Lietuvos apskričių bibliotekose po 2 dienas. Pažengusiųjų grupės mokymai buvo organizuojami Vilniaus ir Kauno apskričių bibliotekose, jų trukmė – 3 dienas. Mokymuose dalyvavo bibliotekų viešųjų ryšių, rinkodaros specialistai, statistinių duomenų rinkėjai, interneto svetainių ir elektroninių paslaugų administratoriai.

Iš sutaupytų projekto lėšų nutarta organizuoti papildomus mokymus koncentruojantis į 2 ir 3 temas („Google Analytics“ įrankį, socialinius tinklus ir SEO). Apklausus mokymų dalyvius, paaiškėjo, kad jie norėtų gerinti žinias būtent šiomis temomis. Taip pat buvo organizuoti mokymai viešųjų bibliotekų vadovams, siekiant jiems suteikti reikalingų žinių apie galimus komunikacijos kanalus, būdus, nurodant, kaip pasiekti skirtingas auditorijas ir atskleisti rinkodaros planavimo svarbą.

Iš viso suorganizuota 15 mokymų, mokyta 300 viešųjų bibliotekų darbuotojų.

Įgyvendinant projektą taip pat buvo parengtas mokomasis išteklius, skirtas ne tik bibliotekų darbuotojams, kurie dalyvavo mokymuose ir nori atnaujinti ar patobulinti žinias, bet ir tiems, kurie neturėjo galimybės dalyvauti mokymuose. Išteklius pasieks ne tik viešąsias apskričių, rajonų, miestų bibliotekas, tačiau ir mokyklų, kolegijų ir kitų švietimo įstaigų bibliotekas, kurios pačios renka ar teikia Nacionalinei bibliotekai statistinius duomenis vadovaudamosi standartu „Informacija ir dokumentavimas. Tarptautinė bibliotekų statistika (tapatus ISO 2789: 2013)“.

Išteklių galite rasti ČIA ›.