Kaip mus rasti Telefonas Klaustukas Sitemap
2019 m. gruodžio 19 d.

Net 93 proc. apklaustųjų rekomenduoja apsilankyti bibliotekose

Minėdama savo įkūrimo 100-metį, Nacionalinė biblioteka didelį dėmesį skyrė partnerysčių efektyvumui ir plėtrai. Sėkmingas pavyzdys – pasirašyta bendradarbiavimo sutartis su rinkos tyrimų bendrove „Kantar“. Šios partnerystės rezultatas – reprezentatyvus Lietuvos bibliotekų poveikio vertinimo tyrimas.

„Džiaugiamės, bendru rezultatu, kuris leidžia įvertinti, kokia yra Nacionalinės bibliotekos pastarąjį dešimtmetį vykdytų ir tebevykdomų projektų kompleksinė nauda Lietuvai, – susipažinęs su tyrimo ataskaita sakė Nacionalinės bibliotekos generalinis direktorius prof. dr. Renaldas Gudauskas. – Tai puikus įrankis, leidžiantis atrasti naujas kryptis, kurti naujas veiklos strategijas ir jas sėkmingai įgyvendinti.“

2019 metų gegužės–spalio mėnesiais visose Lietuvos viešosiose bibliotekose buvo vykdomas bibliotekų lankytojų nuomonių tyrimas, kurio tikslas – išsiaiškinti, kaip bibliotekų lankytojai vertina bibliotekos teikiamas paslaugas ir jų kokybę. Tyrime dalyvavo 4668 respondentai.

Tyrimo duomenimis, Lietuvos bibliotekų lankytojai dažniausia biblioteką suvokia kaip vietą, kurioje yra gera atmosfera, malonu leisti laiką ir kurioje dirba kvalifikuoti specialistai, suteikiantys profesionalią pagalbą. Bibliotekų teikiamas paslaugas lankytojai vertina labai gerai (bendro vertinimo vidurkis siekia 9,5 iš 10). Net 93 proc. bibliotekų lankytojų tikrai rekomenduotų bibliotekoje apsilankyti savo šeimos nariams ar draugams. Tokią palankią lankytojų nuomonę apie bibliotekų veiklą rodo ir NPS (Net Promoter Score) indeksas (91 proc.), apibūdinantis lankytojų pasitenkinimo ir lojalumo lygį.

Geriausiai vertinami bibliotekų veiklos aspektai: bendra aptarnavimo kokybė ir bibliotekininkų konsultacijos, taip pat palankiai atsiliepiama apie bibliotekose organizuojamus renginius ir mokymus. 15 proc. vartotojų teigė, kad internetu naudojasi tik bibliotekoje, ypač vyresni nei 55 m. lankytojai, taip pat menkesnio išsilavinimo, mažesnių pajamų bei žmonės su negalia.

Lankytojai, ypač kaimo bibliotekų, teigia, kad biblioteka padėjo išspręsti praktines problemas ir ugdyti kritinį mąstymą. Vienu svarbiausių motyvų, skatinančių naudotis internetu būtent bibliotekose, yra bibliotekininkų konsultacijos ir pagalba. Palyginti su 2011 metais vykdytu analogiško tyrimo duomenimis, vartotojų naudojimosi informacinėmis technologijomis bendri įgūdžiai gerėja sparčiai, specifiniai – lėčiau.