Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka 2020-ųjų gruodį vykdė tyrimą, kuriuo siekta išsiaiškinti, kaip lankytojai vertina bibliotekos teikiamų paslaugų kokybę. Taip pat, remiantis respondentų atsakymais, apskaičiuotas Nacionalinės bibliotekos rekomendavimo indeksas. Kasmet atliekamo tyrimo rezultatai padeda ir toliau gerinti bibliotekos paslaugų kokybę, planuoti ateities veiklas ir nustatyti prioritetus.
„Nacionalinė biblioteka – tai reikšmingą vertę Lietuvos visuomenei kurianti žinių erdvė. Siekiame svariai prisidėti prie lankytojų kompetencijų, įgūdžių ir gyvenimo kokybės gerinimo. Nuolat keičiamės ir tobuliname savo veiklą, siekdami ne tik neatsilikti nuo besikeičiančių vartotojų poreikių, bet ir juos pranokti. Remdamiesi tyrimu, pastebime, kad Nacionalinės bibliotekos komandos kryptingas darbas yra puikiai vertinamas – tai svarbi paspirtis ir toliau nuosekliai dirbti siekiant išsikeltų tikslų“, – pažymi Nacionalinės bibliotekos generalinis direktorius prof. dr. Renaldas Gudauskas.
Vykdant tyrimą apklausti 258 Nacionalinėje bibliotekoje per praėjusius metus lankęsi asmenys. Tyrimas parodė, kad lankytojai bibliotekoje teikiamas paslaugas vertina labai gerai – pasitenkinimo indeksas auga ir 2020 m. siekė 88,6 proc., o Nacionalinės bibliotekos rekomendavimo indeksas – 74 proc. Tai reiškia, kad trys ketvirtadaliai bibliotekos lankytojų tikrai rekomenduotų savo šeimos nariams ar draugams apsilankyti Nacionalinėje bibliotekoje.
Geriausiai Nacionalinę biblioteką vertina tie asmenys, kurie čia lankosi dažniausiai. Septyni iš dešimties dalyvavusių apklausoje lankosi Nacionalinėje bibliotekoje bent vieną kartą per mėnesį. Tyrimo duomenimis, ištikimiausios bibliotekos lankytojos yra moterys, priklausančios 15–24 ir 35–44 metų amžiaus grupėms, gyvenančios Vilniuje, taip pat dažniausiai turinčios aukštąjį išsilavinimą, dirbančios.
Apklausos duomenimis, lankytojai palankiausiai vertina Nacionalinėje bibliotekoje vykstančius renginius ir vaikams skirtas paslaugas. Taip pat itin svarbi galimybė naudotis nemokamu internetu – ši paslauga dažniausiai gelbsti atliekant su studijomis ir mokymusi susijusius bei kitus darbus. Ketvirtadaliui lankytojų naudojimasis internetu bibliotekoje padeda sutaupyti pinigų, o penktadaliui – pagerinti bendravimą su artimaisiais ir draugais. Respondentų teigimu, lankymasis Nacionalinėje bibliotekoje ir naudojimasis čia teikiamomis paslaugomis ženkliai prisideda prie jų gebėjimų ugdymo ir asmenybės turtinimo.
Taip pat tyrimas atskleidė, kad dėl visuotinio karantino apribojimų vartotojai Nacionalinėje bibliotekoje lankėsi rečiau, užtruko trumpiau ir dažniau naudojosi nuotolinėmis paslaugomis. Labiausiai lankytojams trūko galimybės naudotis biblioteka kaip darbo vieta, apsilankymų su vaikais, šeima ir dalyvavimo renginiuose.
Nacionalinės bibliotekos vartotojų pasitenkinimo indekso dinamika 2015–2020 m.
2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 |
88,6 % | 88,5 % | 75,4 % | 87,7 % | 83,4 % | 76,5 % |