Rugpjūčio 2 d. – rugsėjo 22 d.: paroda „Konstruoti Niujorką“

Šios parodos pavadinimas pasiskolintas iš amerikiečių menininkės Barbaros Kasten kūrinių serijos. 9-ojo dešimtmečio pradžioje sukurtas „Konstruoti Niujorką“ darbų rinkinys susideda iš fotografijų, vaizduojančių skirtingas mažo mastelio architektūrines aplinkas, kruopščiai sukomponuotas Kasten studijoje. Šie „scenos rinkiniai“ susideda iš geometrinių figūrų, pagamintų iš pramoninių medžiagų kombinacijų, bei neoklasikinių skulptūrinių elementų – formų, primenančių tas, kurios aptinkamos Kasten studiją supančiuose dangoraižiuose Čikagoje. Spalvotos fotografijos, sukurtos naudojant Holivudo apšvietimo technikas, tarsi dokumentuoja įtampą tarp mūsų įsivaizdavimo apie realybę ir menininkės gebėjimo tiksliai išnaudoti medžiagas bei joms būdingas savybes – įtampą, išryškinamą kameros kampų precizikos. Atitinkamai, ši, to paties pavadinimo fotografijos paroda nagrinėja architektūrą ir kaip mąstymo procesą, ir kaip politinę praktiką, komunikacijos formą, kurią matome skverbiantis ir tempiantis skirtingomis kryptimis, kartu su nenutrūkstamu potraukiu konstruoti ir tuštumos artumu.

Pasak japonų architektės Itsuko Hasegawa, dar vienos šios parodos menininkės, – galbūt miestas gali būti apibūdinamas kaip esantis viduje „yuragi“ – tai japoniškas terminas, reiškiantis fliuktuaciją, kuris, vartojamas metaforiškai, apibūdina nuolatinio nepastovumo ir neapibrėžtumo būseną, kai neįmanoma pasakyti, kuria kryptimi judama. Šiuo atveju, mieste esantiems pastatams lemta likti „amžino neužbaigtumo būklės“ kartu su juos supančia aplinka. Apibūdindama savo požiūrį į architektūrą, Hasegawa pabrėžia tęstinumo ir santykio tarp aplinkos, vietos savybių, gamtos bei klimato svarbą. Tarp jos atskaitos taškų – japoniška užuolaida, vadinama „manmaku“, išskleidžiama per renginius tam, kad būtų atliekami tradiciniai scenos menai. Taip pat ir vasarą paplūdimiuose naudojamos priedangos nuo saulės, kurios surenkamos atėjus rudeniui, vėl atkuriant „gražiąsias paplūdimio linijas“ [1]. Hasegawos nuoroda į fliuktuacijos būseną gali būti suvokiama kaip šios parodos gidas, kviečiančiai savo lankytojus atmesti bet kokį kieto grindinio stabilumą, bet kokį permanentinį mastelio ar funkcionalumo suvokimą, nes skirtingos architektūrinės struktūros ir formos parodoje pratęsia viena kitą prieš subyrėdamos.

Menininkai parodoje: Barbara Kasten, Johnas Divola, Wei-Li-Yeh, Ulrich Wüstas, Marijonas Baranauskas, Romualdas Rakauskas, Itsuko Hasegawa.

Paroda skirta Lietuvos nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos šimtmečiui.

Parodos atidarymas: rugpjūčio 2 d., penktadienį, 18 val.
Kuratorė: Gerda Paliušytė
Architektas: Gediminas G. Akstinas
Dizainerė: Vaida Gasiūnaitė
Koordinatorė, vertėja: Monika Kalinauskaitė


[1] Iš „Vaikai viešoje erdvėje: Dan Graham ir Itsuko Hasegawa”, Dan Graham Nuggets. New and Old Writing on Art, Architecture, and Culture. JRP| Ringier 2013, p. 87-103.

Trumpai apie parodą

Data
rugpjūčio 2 d. – rugsėjo 22 d.
Parodos atidarymas
rugpjūčio 2 d. 18 val.
Vieta
Parodų salė, III a.
Dalyvavimas
įėjimas laisvas
Partneriai ir rėmėjai
Lietuvos kultūros taryba, Goethe’s institutas Lietuvoje
Daugiau informacijos
socialiniame tinkle „Facebook“
Rugsėjis
P A T K Pn Š S
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6

Parodos

2019 m. rugpjūčio 20 d. – rugsėjo 22 d.
Baltijos kelio 30-mečiui skirta fotografijų paroda „(Ne)lokali istorija“
2019 m. sausio 1 d. – gruodžio 31 d.
Jolitos Vaitkutės instaliacija „Pabudę iš knygų“
2019 m. rugpjūčio 7 d. – rugsėjo 29 d.
N. Dirvianskytės tapybos paroda „Naivusis menas – pilnas gyvybės“
2019 m. rugpjūčio 2 d. – rugsėjo 22 d.
Paroda „Konstruoti Niujorką“
2019 m. rugsėjo 16 d. – spalio 12 d.
Paroda „Pažinti iš viršelio: etiketės ir kortelės“
2019 m. rugsėjo 4 d. – rugsėjo 30 d.
Paroda „Tiltas tarp vaikystės ir dangaus“
2019 m. sausio 7 d. – rugsėjo 22 d.
Pasaulio lietuvių bendruomenės leidinyje paskelbtos „Lietuvių chartijos“ paroda
2019 m. rugsėjo 3 d. – spalio 29 d.
„Atrask ir išgirsk Stanislovą Moniušką“