SPECIALIEJI REIKALAVIMAI
Asmuo, pretenduojantis užimti vyriausiojo bibliografo pareigas, turi atitikti šiuos kvalifikacinius reikalavimus:
- turėti ne žemesnį kaip aukštąjį universitetinį išsilavinimą su bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam prilygintu išsilavinimu arba aukštąjį koleginį išsilavinimą su profesinio bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam prilygintu išsilavinimu bibliotekininkystės, komunikacijos ir informacijos mokslų, humanitarinių ar socialinių mokslų srityje;
- turėti ne mažiau kaip 1 (vienų) metų profesinę darbo patirtį su pareigomis susijusioje srityje;
- labai gerai mokėti valstybinę kalbą ir bent vieną užsienio kalbą (anglų, prancūzų, vokiečių, rusų) B1 lygiu;
- gebėti dirbti su Lietuvos integralia bibliotekų informacine sistema;
- gebėti savarankiškai kaupti, valdyti, sisteminti ir analizuoti informaciją, taikyti sudėtingas taisykles ir procedūras, savarankiškai atlikti sudėtingas užduotis ir funkcijas, susijusias su planavimu, atlikimo metodų ir technologijų tobulinimu, įvertinimu bei kontrole, dalyvauti nustatant ilgalaikius bibliotekos tikslus ir užtikrinant strateginių planų vykdymą;
- būti kūrybiškam, iniciatyviam ir paslaugiam;
- būti susipažinusiam su vartotojų aptarnavimą, bibliotekų fondų organizavimą ir apsaugą reglamentuojančiais teisės aktais ir gebėti juos taikyti praktikoje.
FUNKCIJOS
Vyriausiasis bibliografas vykdo šias funkcijas:
- pagal grafiką aptarnauja vartotojus;
- organizuoja vartotojų informacinį aptarnavimą Registracijos ir informacijos punkte;
- vartotojams teikia bendro pobūdžio informaciją apie aptarnavimo taisykles, paslaugas ir jų teikimo tvarką;
- konsultuoja vartotojus dokumentų paieškos bei užsakymo klausimais, padeda susirasti dokumentus atvirame fonde;
- organizuoja ir veda mokymus bei konsultacijas vartotojus aptarnaujantiems darbuotojams, kaip naudotis savitarnos aparatais ir programine įranga, LIBIS vartotojų aptarnavimo programos klausimais;
- dalyvauja kuriant ir palaikant vieningą vartotojų informacinę sistemą;
- užtikrina vartotojų informacinių poreikių stebėseną;
- atsako į informacinius paklausimus, pagal kompetenciją atsako į vartotojų užklausas, užtikrina jų kokybę galutiniame etape;
- užtikina finansinius atsiskaitymus už mokamas paslaugas;
- nustatyta tvarka priima atsiskaitymus už mokamas paslaugas;
- rengia ir teikia ataskaitas už mokamas paslaugas;
- organizuoja ir vykdo vartotojų mokymus, teikia individualias konsultacijas;
- rengia informacinę medžiagą vartotojams;
- rengia ir teikia ataskaitas apie savo vykdomą veiklą skyriaus vadovui;
- pavaduoja kitus Skyriaus darbuotojus;
- vykdo Skyriaus vadovo pavedimus, susijusius su Skyriaus uždavinių įgyvendinimu.