Departamento paskirtis – užtikrinti efektyvų informacinių paslaugų funkcionavimą ir vartotojų aptarnavimą informaciniais ištekliais.
Svarbiausi Departamento uždaviniai:
- organizuoti informacinių paslaugų teikimą, laikantis šių aptarnavimo veiklos principų: sistemingumo, lankstumo, aktualumo, integralumo, aktualumo, informacijos prieinamumo;
- užtikrinti efektyvų Nacionalinės bibliotekos informacinių paslaugų sistemos funkcionavimą vartotojams;
- formuoti atvirą informacinių išteklių fondą aktualiais informacijos ištekliais, vadovaujantis Nacionalinės bibliotekos Informacijos išteklių formavimo strategija;
- organizuoti vartotojų poreikius atitinkantį aptarnavimą, užtikrinant paslaugų ir informacijos prieinamumą.
Departamentas, įgyvendindamas jam pavestus uždavinius, vykdo šiais funkcijas:
- formuoja skaityklų informacinių išteklių fondą, nuolat vykdo jo turinio atlikimo vartotojų poreikiams vertinimą;
- organizuoja vartotojų aptarnavimą;
- užtikrina vartotojų poreikius atitinkantį aprūpinimą informaciniais ištekliais bei paslaugomis;
- teikia informacines paslaugas ir ir pagal savo kompetencijas konsultuoja vartotojus;
- teikia informacijos išteklių aktualinimo paslaugas;
- organizuoja vartotojų mokymus, teminius užsiėmimus;
- užtikrina Lietuvos integralios bibliotekų informacijos sistemos (toliau – LIBIS) skaitytojų aptarnavimo posistemio, „Klausk bibliotekininko“ paslaugos vykdymą;
- užtikrina vartotojų aptarnavimo ataskaitinių statistinių duomenų apskaitą, jų kaupimą, bendradarbiaudamas su Nacionalinės bibliotekos Komunikacijos ir rinkodaros departamentu juos analizuoja ir vertina;
- inicijuoja vartotojų informacinių poreikių tyrimus, bendradarbiaudamas su Nacionalinės bibliotekos Komunikacijos ir rinkodaros departamentu pagal savo kompetencijas organizuoja vartotojų apklausas, stebėseną ir kt.;
- teikia konsultacinę ir metodinę pagalbą Lietuvos bibliotekoms vartotojų informacinio aptarnavimo veiklos klausimais;
- bendradarbiaudamas su Nacionalinės bibliotekos Komunikacijos ir rinkodaros departamentu organizuoja aptarnavimo veiklos informacijos sklaidą, pagal kompetenciją kuria informacinę medžiagą vartotojams;
- pagal kompetenciją nagrinėja ir sprendžia aktualias vartotojų aptarnavimo veiklos problemas, tobulina vartotojų aptarnavimą ir paslaugų kokybę;
- pagal kompetenciją rengia taisyklių, tvarkų ir kitų su vartotojų aptarnavimo ir informacinių paslaugų teikimo veikla susijusių dokumentų projektus;
- pagal savo kompetenciją palaiko ryšius su bibliotekomis ir kitomis institucijomis vartotojų informacinio aptarnavimo ir pan. klausimais;
- pagal savo kompetenciją dalyvauja projektinėje veikloje;
- atlieka kitas Nacionalinės bibliotekos generalinio direktoriaus, generalinio direktoriaus pavaduotojų pavestas užduotis, susijusias su Departamento nustatytomis funkcijomis.