2016-ieji Lietuvoje – Bibliotekų metai. Šiemet dar ne kartą Lietuvos radijuje pasakosime, kas įdomaus ir naujo vyksta viešosiose šalies bibliotekose. Keliausime nuo Utenos iki Klaipėdos, nuo Vilniaus iki Šilutės, aplankysime Telšius, Plungę ir Palangą, užsuksime tiek į dideles, tiek ir mažas skirtingų regionų bibliotekas.
Visos mūsų aplankytos bibliotekos dar pernai užsitikrino Lietuvos nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos vykdomo projekto „Bibliotekos pažangai 2“ ir Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos dalinį finansavimą bendruomeniniams projektams įgyvendinti. Praėjusiais metais aktyviai rengusios projektus, šiemet 45 viešosios bibliotekos juos pradėjo sėkmingai įgyvendinti kartu su savo partneriais.
Ištyrusios bendruomenių poreikius, bibliotekos rengė projektus, siekdamos prisidėti sprendžiant vietos problemas: didinti jaunimo užimtumą ir ugdyti jų kūrybingumą, puoselėti ir skatinti regiono gyventojų verslumą, mažinti nedarbą, labiau integruoti į visuomenės gyvenimą specialiųjų poreikių turinčius gyventojus, mažinti nutolusių bendruomenių atskirtį ir panašiai. Ypač daug dėmesio finansavimą gavusiuose projektuose skiriama jaunimui: jie skatinami lankytis bibliotekoje ne tik knygų paskaityti ar naršyti internete, bet ir kurti, prasmingai leisti laisvalaikį.
Apie tai, ką įdomaus galima nuveikti bibliotekoje, pasakosime ir šiandien. Užsukome į Kaišiadorių rajono savivaldybės viešąją biblioteką, kuri vykdo projektą „Robotikos mokykla bibliotekoje“. Apie projekto tikslą, uždavinius ir naudą bendruomenei pasakoja bibliotekos direktorė Aldona Naudžiūnaitė.
„Įgyvendindami šį projektą pasiūlėme lankytojams inovatyvią, patrauklią veiklą. Vaikai ir jaunimas galėjo išbandyti visiškai naują, bibliotekose iki šiol neįprastą sritį – robotiką. „Lego“ robotai skirti konstruoti maždaug 8–14 metų vaikams“, – pasakoja A. Naudžiūnaitė.
Direktorės pasiteiravome, kaip toliau numatoma plėtoti robotikos mokyklos projektą bibliotekoje.
„Planuojame pirkti papildomų įrenginių, kad galėtume tobulinti pradėtą veiklą. Vaikams reikia nuolat siūlyti ką nors naujo, iki šiol nepatirto. Mūsų tikslas – išugdyti ne tik skaitantį, bet ir pažangų vaiką“, – teigia A. Naudžiūnaitė.
O kaip bibliotekos darbuotojai ruošėsi dirbti su vaikais robotikos mokykloje?
„Kiekviena bibliotekininkė privalėjo išmokti sukonstruoti robotus, juos suprogramuoti ir gebėti įgytas žinias perteikti vaikams. Mums robotų programavimą padėjo perprasti programuotojas“, – patirtimi dalijasi direktorė.
Jaunųjų robotikos būrelio lankytojų paklausėme, ko jie išmoko meistraudami „Lego“ robotus ir ką tie robotai gali veikti.
„Sukonstravau savo pirmąjį robotą ir įgijau naujų programavimo įgūdžių. Mano robotas gali važinėtis, pasisukti 45 laipsnių kampu, jis gali paimti kaladėlę ir atskirti spalvas“, – pasakoja robotika susidomėjusi mergaitė.
Robotikos būrelio vadovo Tomo Stepanavičiaus pasiteiravome apie šių pamokų tikslą ir vaikams teikiamą naudą.
„Projekto tikslas – sudominti, įtraukti vaikus, parodyti, kas yra inžinerija ir programavimas. Jau dešimtmetį robotai naudojami logistikos, medicinos, transporto ir kitose srityse, tad įgyvendindami projektą norėjome su tuo supažindinti vaikus. Kuo toliau, tuo mokymo procesas bus įvairesnis, reikalaus loginio mąstymo ir lavins komandinio darbo įgūdžius“, – įsitikinęs Tomas.
Primename, kad 45 Lietuvos viešosios bibliotekos šiemet kartu su partneriais įgyvendina Nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos projekto „Bibliotekos pažangai 2“ ir Kultūros ministerijos iš dalies finansuojamus projektus, skirtus gerinti vietos bendruomenių gyvenimo kokybę. Šie projektai sudaro sąlygas bibliotekoms atnaujinti infrastruktūrą ir plėsti savo paslaugas, taip pat užmegzti partnerystę su verslo atstovais, vietos valdžios institucijomis, nevyriausybinėmis organizacijomis bei kitomis bibliotekomis.
Iš viso projektams finansuoti skirta 1 mln. 200 tūkst. eurų. Bibliotekos projektus turės įgyvendinti iki 2016 m. vidurio.
Pirmojo radijo reportažo įrašo galite klausytis čia ›.
Daugiau nuotraukų rasite čia ›.