Atvirosios prieigos (angl. Open Access) ištekliai suteikia nemokamą ir laisvą prieigą prie recenzuojamų mokslinių žurnalų ir kitų mokslinių leidinių. Tai iniciatyva, leidžianti kiekvienam pasiekti kuo daugiau mokslinės informacijos, skatinanti mokslininkų bendradarbiavimą ir inovacijas.
Atvirosios prieigos išteklius – el. knygas ir žurnalus, atskirus straipsnius – galite rasti prenumeruojamose bibliotekos duomenų bazėse, pasirinkus filtrą „Open Access“ ir pažymėtus specialiu ženkliuku.
Siūlome kelis atvirosios prieigos leidinius, kurie supažindins su šiuolaikinėmis socialinėmis bei technologinėmis galimybėmis:
Influencer Politics: At the Intersection of Personal, Political, and Promotional / Johanna Arnesson and Hanna Reinikainen. – Berlin: De Gruyter, 2024. – 191 p.
Knygoje daugiausia dėmesio skiriama diskusijoms apie socialinės žiniasklaidos nuomonės formuotojų vaidmenį ir poveikį politinėje sferoje ir apie tai, kaip skaitmeninėje žiniasklaidoje dažnai neatskiriami asmeninis, politinis ir reklaminis aspektas. Taip pat rasite: unikalią nuomonės formuotojų politikos ir skirtingų jos dimensijų apžvalgą, žymiausių šios srities mokslininkų įžvalgas, galios, politikos ir įtakos klausimus, kurie plačiai aptariami viešojoje erdvėje visame pasaulyje.
Demystifying Artificial Intelligence: Symbolic, Data-Driven, Statistical and Ethical AI / Emmanuel Gillain. – Berlin: De Gruyter, 2024. – 476 p.
Ši knyga skirta verslininkams ir verslu besidomintiems, norintiems suprasti pagrindines dirbtinio intelekto sąvokas, jų pritaikymą ir apribojimus. Skaitytojas čia ras įvairių dirbtinio intelekto (DI) metodų, skirtų ieškoti, planuoti, samprotauti, mokytis, prisitaikyti, suprasti ir bendrauti, apžvalgą. Knygoje aptariamos dvi tradicinės DI paradigmos: statistinės ir duomenimis pagrįstos DI sistemos ir sąmoningai modeliuojamos DI sistemos. Užuot priešinęs šias dvi paradigmas, autorius taip pat parodys, kaip šios skirtingos sritys gali viena kitą papildyti.
Friendship and Technology: A Philosophical Approach to Computer Mediated Communication / Tiffany A. Petricini. – New York: Routledge, 2022. – 156 p.
Šioje knygoje nagrinėjamas technologijų, ypač žiniasklaidos, pobūdis ir jų poveikis mūsų draugystei ir esminiam bendrumo jausmui. Pateikdamas draugystės sampratą šiuolaikinėje eroje, autorius nagrinėja technologijų galimybes ir iššūkius mūsų draugystei. Nagrinėjant draugystę kaip komunikacinį reiškinį ir tyrinėjant jos kūrimo, palaikymo, valdymo, kūrimo ir atkūrimo būdus, ši knyga yra aktuali tarpasmeninio bendravimo, komunikacijos teorijos ir filosofijos bei žiniasklaidos ekologijos mokslininkams ir studentams.
Influencer: The Science Behind Swaying Others / T. Bettina Cornwell, Helen Katz. – New York: Routledge, 2020. – 128 p.
Šia knyga siekiama ugdyti ir įkvėpti sprendimus priimančius asmenis, tyrėjus, studentus ir pačius nuomonės formuotojus. Leidinys pateikia rinkodaros, sociologijos, psichologijos ir komunikacijos studijų rėmus, kad iš naujo apibrėžtų nuomonės formuotoją kaip asmenybę. Knyga skirta tiems, kurie nori suprasti nuomonės formuotojų rinkodaros procesus, ir tiems, kurie siekia efektyviausiai įdarbinti nuomonės formuotojus dirbti su prekės ženklais. Dėstytojai, studentai ir profesionalai įvertins tarptautinius pavyzdžius iš kelių pramonės šakų, taikančių teorines žinias visame pasaulyje.
Daugiau apie atvirosios prieigos nuostatus pasaulyje skaitykite UNESCO puslapyje.
Siūlomus tik atvirosios prieigos išteklius galite rasti Nacionalinės bibliotekos svetainėje Ištekliai › Duomenų bazės › Atvirosios prieigos ištekliai.
Kviečiame skaityti ir atrasti atviruosius šaltinius!