Kaip mus rasti Telefonas Klaustukas Sitemap
2018 m. sausio 17 d.

Nacionalinės bibliotekos lankytojų tyrimas

2017 metų lapkričio–gruodžio mėnesiais buvo atliktas Lietuvos nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos vartotojų pasitenkinimo jos teikiamomis paslaugomis, aptarnavimu ir priemonėmis kiekybinis tyrimas.

Darant tyrimą taikyta Kultūros ministerijos rekomenduojama metodika, tačiau ji buvo adaptuota ir modifikuota pagal Nacionalinės bibliotekos poreikius. Iš viso apklausti 535 respondentai (registruoti bibliotekos vartotojai). Apibendrinant 2017 metų tyrimo rezultatus ir lyginant juos su 2015, 2016 metų tyrimų duomenimis, išryškėjo šios tendencijos:

  • Bibliotekoje daugėja darbingo amžiaus lankytojų.
  • Maždaug ketvirtadalis bibliotekos lankytojų turi vaikų iki 15 metų. Tai rodo didėjantį paslaugų, skirtų šeimoms, taip pat ir vaikams, poreikį.
  • Į Nacionalinę biblioteką vis dažniau užsukama kaip į darbo, laisvalaikio leidimo, susitikimų ir renginių vietą, tačiau ir tradicinės bibliotekos funkcijos – aprūpinimas literatūra, leidiniais, informacija – išlieka lankytojams itin svarbios. Ši situacija rodo, kad biblioteka įžengė į naują raidos etapą ir transformuojasi į bendruomenės ir kultūros sutelktumo centrą, kuriame tiek tradicinės, tiek naujos šiuolaikinės funkcijos tampa reikšmingos jos lankytojams.
  • 2015–2017 metų laikotarpiu lankytojų pasitenkinimo indeksas stabiliai augo: 2015 metais jis buvo 76,5 proc., 2016 metais – 83,4 proc., 2017 metais pasitenkinimo indeksas siekė 87,7 procento.
  • Bibliotekos rekomendavimo indeksas (Net Promoter Score) 2017 metais siekė 72 proc. (2016 m. jis buvo 63 proc., 2015 m. – 35 proc.). Kasmet augantis Nacionalinės bibliotekos rekomendavimo indeksas rodo, kad bibliotekoje lojalių ir linkusių ją rekomenduoti kitiems lankytojų skaičius nuosekliai ir sistemingai didėja.
  • 2015–2017 metais lankytojų, kurie į biblioteką užsuka kartą per savaitę ar bent tris kartus per mėnesį, padaugėjo 24 procentais. Tai rodo, kad mūsų knygų šventovėje daugėja nuolat ir dažnai besilankančių žmonių.
  • Itin svarbiu bibliotekos informacijos sklaidos šaltiniu tampa draugų ar pažįstamų rekomendacijos. Daugiau nei ketvirtadalis respondentų teigė, kad informaciją apie biblioteką sužinojo iš rekomendacijų, – tai labai reikšmingas bibliotekos įvertinimo rodiklis.