Praplėsti akiratį, sužinoti ir išmokti ką nors naujo ir vėl kviečiame į Lietuvos nacionalinę Martyno Mažvydo biblioteką. Lapkričio mėnesio meno pagrindų mokymo cikle su menininke Egle Jovaišaite sužinosite, kaip vyksta „Spalvinės dėmės ir linijos susitikimas“ (6 d.), kas yra „Lėtai ryškėjantis pasikeitimas“ (13 d.), kam mene reikalingas „Ritmas“ (20 d.) ir kuo svarbus „Kontrastingas nuotaikų kūrimas“ (27 d.).
Į meno edukacijas būtina registracija.
Lapkričio 6 d. 17 val. – „Spalvinės dėmės ir linijos susitikimas“
Paveikslas tarsi iš naujo pabunda įsidrąsinus išbandyti spalvą. Viena, yra žaisti grafiškai, nespalvotais niuansais ir tonacijomis, tačiau spalvos buvimas kompozicijoje akcentuoja, išryškina idėją. Priemonės turi padėti atskleisti pasirinktą temą. Anksčiau linija nedrąsiai bangavo nuo pilkojo pieštuko ar tamsaus tušo brūkštelėjimo, o dabar ji tiesiog riaumoja visu garsu. Spalvinis poveikis gali būti tarsi lavina, užliejanti matymo lauką. Dabar yra svarbu suvaldyti ir suvesti į tinkamą sąskambį ir nepamiršti kompozicijos derinių. Kartais nereikia daug objektų ar vaizdinių, pati spalvinė dėmė pasako viską.
Lapkričio 13 d. 17 val. – „Lėtai ryškėjantis pasikeitimas“
Kodėl gryna spalva ir sumaišyta spalva pasakoja skirtingas istorijas? O gal tyli? Kas atsitinka, kai kompozicijos visuma susideda iš aktyvesnių, sodresnių spalvinių sąskambių, bet taip pat ir iš prigesintų, prislopintų dėmių? Derinimui, komponavimui, bendrai „orkestruotei“ iš atskirų gabalėlių visuomet į pagalbą atskuba pustoniai, subtilūs toniniai perėjimai, netikėti spalvų susitikimai. Šiuo atveju kompozicijos geometrinė struktūra pasipuošia ryškiau, dažnai ir nereikia daug formų (kurios buvo reikalingesnės nespalvotoje struktūroje). Tai tarsi susitelkimo pratybos, kai neskubant, laikant dėmesį ties viena spalva, po truputį pridedant vandens, kitos spalvos išgaunama nauja spalva, nei buvo paletėje.
Lapkričio 20 d. 17 val. – „Ritmas“
Širdis plaka ritmiškai, mūsų kvėpavimas ir gyvenimas yra ritmiškas (gr. rhytmos – darnumas, proporcingumas). Meninių priemonių (linijų, dėmių, spalvų, kontrastų) tolygus pasikartojimas, kaitaliojimas, gretinimas kūriniui suteikia harmoningumo, emocingumo. Architektūroje ritmas padeda susieti erdvę, formą. Kompozicija pati nėra sau tikslas, ji tik atskleidžia kūrinio temą. Atskiri kompozicijos elementai yra neišvengiamai sujungti tam tikrų ryšių ir ritmo, elementų pasikartojimo, keitimosi, susitraukimo ar išsiplėtimo.
Lapkričio 27 d. 17 val. – „Kontrastingų nuotaikų kūrimas“
Kaip „intravertas“ „Butoh“ atlikėjas paliekamas vienas scenoje su jausmingojo klasikinio indų šokio atlikėja, taip skirtingos komponavimo nuotaikos gali rasti savo vietą lape. Lengva yra derinti neryškias spalvas, bet kas ryšis nutapyti pavojingos oranžinės ir aitrios violetinės pokalbį? Reikėtų pasitelkti modernizmo tapytojų komponavimo būdus. Ne paslaptis, kad stebint paveikslą žvilgsnis pirmiau užkliūva už ryškesnio ar aštresnio motyvo, tik vėliau pastebime ir kitas, „lėtesnes“ spalvines formas. Dažnai praktikuojantiems nebaisu varijuoti kontrastingomis nuotaikomis per spalvas, formas, linijas.
Trumpai apie edukacijas
Diena | Vieta | Laikas | Trukmė | Meno edukacija |
Lapkričio 6 d. | Meno erdvė, V a. | 17 val. | 1,5 val. | |
Lapkričio 13 d. | Meno erdvė, V a. | 17 val. | 1,5 val. | |
Lapkričio 20 d. | Meno erdvė, V a. | 17 val. | 1,5 val. | |
Lapkričio 27 d. | Meno erdvė, V a. | 17 val. | 1,5 val. | „Kontrastingų nuotaikų kūrimas“ |