Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje tęsiamos meno edukacijos. Kultūros projektų vadovė Eglė Jovaišaitė gruodžio mėnesį kviečia į du renginius.
Gruodžio 3 d. – Trijų pagrindinių formų komponavimas lape
Kompozicijos pradžios žymėjimas yra taškas, kai taškas pradeda judėti, atsiranda linija, kai linija veda toliau, ji atveda prie formų... Apskritimas, kvadratas, trikampis – tai pirminės geometrinės formos. Jos ir konstruoja visą kūrinio nematomą karkasą. Daugelis modernizmo epochos tapytojų labai aktyviai taikė šiuos principus. Tačiau ši „tradicija“ yra daug senesnė ir liudija visą Rytų ir Vakarų meno raidą. Trys formos, neegzistuojančios gamtoje, tačiau slepiančios savyje vidinį turinį.
XX a. pradžios meninė srovė suprematizmas deklaravo neobjektinę kompoziciją, kurios idėjinę sklaidą puikiausiai įkūnijo Kazimiro Malevičiaus kūryba. Jam – tai simbolis pasaulio, kur kas didingesnio už regimąjį, pranašumas. Menininkas studijavo kūrybinio mąstymo judėjimo pradžią. Ieškojo tarsi nulinio pradžios taško, kuriame nėra formų ir vardų. Tačiau bevardė galia atneša postūmį ir inspiraciją tolesniam gyvybinės minties vyksmui. Čia dar negali būti konkretaus apibrėžimo ar įvardijimo, tačiau pulsacija neišvengiamai geba save įprasminti juodame kvadrate ar apskritime. Tai asmeninė vidinio išgyvenimo, neobjektinė patirtis ir tuštumos įžvelgimas, nesitapatinant su jokiais apibrėžimais. Tarsi išlaisvinta būtis, lengvai plūduriuojanti tykioje juodojo kvadrato ekstazėje.
Gruodžio 20 d. – Figūrų dydžių santykiai lape
1850 m. vokiečių mokslininkas, meno teoretikas Adolphas Zeisingas rašė: „Dėl to, kad visuma padalinta į dvi dalis, būtų graži, turi būti išlaikytas santykis tarp mažos ir didelės dalies su visuma.“
Kompozicijos mokymosi pratybose ši mintis yra ypač aktuali. Vertinat meno kūrinį, dydžių santykių dermė dažnai lemia visuminį vaizdo „teisingumą“. Sąmoningai apie tai galvojant, galima sukurti puikiausius kūrinius. Tai – atsakymas į kompozicijos klausimą...
Didelė figūra ar spalvinė dėmė gali sunkiai rasti vietą lape, tačiau kai atsiranda dar viena, mažesnė detalė ar fragmentas, jau randasi santykis, dialogas, kuris tarsi „išveda“ reikiamos krypties ar tinkamos vietos link. Tarsi didelis laivas iš uosto kanalu išplukdomas vedamas mažesnių laivelių.
Į renginius būtina registruotis.
Trumpai apie meno edukacijas
Diena | Vieta | Laikas | Trukmė | Meno edukacija |
Gruodžio 3 d. | Meno erdvė, V a. | 17 val. | 1,5 val. |
Trijų pagrindinių formų komponavimas lape Registracija › (dalyvių skaičius ribotas) |
Gruodžio 20 d. | Meno erdvė, V a. | 17 val. | 1,5 val. |
Registracija › (dalyvių skaičius ribotas) |