Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje pradedamas naujas meno edukacijų ciklas „Prisiminimų dėžutė“. Šis keturių pamokų ciklas išsiskiria tuo, kad edukacijų metu mokomoji medžiaga, t. y. originalios knygos, bus demonstruojama iš bibliotekos fondų.
Remiantis amerikiečių menininko Josepho Cornellio kūryba, galima sukurti integralų meno ir dailės pradmenų mokymosi metodą. Edukacijų lankytojai ne tik atliks geometrinės kompozicijos užduotis popieriaus lape, bet ir perkels kūrybinį mąstymą į erdvę – kurs asambliažą. Baigiamasis vaizdas apsiribos nedidele dėže, kurioje bus sukomponuoti objektai. Visa tai bus sukurta iš nebenaudojamų dėžučių, popieriaus, kartono, medžiagų atraižų.
J. Cornellis kūrė Jungtinėse Amerikos Valstijose (1903–1972). Jį inspiravo renesanso laikų prisiminimų dėžutės. Į jas žmonės dėdavo laiškus, kvepalų buteliukus, plunksnakočius, plaukų sruogas, įvairius niekučius. Menininkas savaip perteikė šiuos atminties objektus – neiliustratyviai, konceptualiau. Menotyrininkai jo kūrybą bandė apibrėžti kaip poetinio dadaisto, „Fluxus“, popmeno atstovo, kūrusio asambliažus. J. Cornellio objektai – tai kasdienybės atspindžiai, buities daiktai, jaukiai „sudėti“ į rėmus ar seną vonios spintelę. Čia galima naujai atrasti ir transcenduoti šią nebenaudojamų daiktų poetiką.
Gegužės 14 d. 17 val. – Jaunaties dienoraštis
Pirmoje pamokoje, remdamiesi J. Cornellio kūryba ir klausydamiesi jo amžininkų muzikos, vedami garso, kursime pirminės kompozicijos apraiškas, kurios prasideda nuo taško. Nors klasikinės kompozicijos dėsniai gali pasirodyti pernelyg racionalūs ar ribojantys, tačiau šioje pamokoje drąsiai paleisime mąstymą ir, nebijodami klaidų, išjausime ir patirsime kiekvienos akimirkos gyvumą. Tai – labiau intuityvus kūrimas, kurio eigoje taškas pajudės, pereis į liniją, o šioji įgis formą...
Gegužės 28 d. 17 val. – Vėjas ir uola
Antroje pamokoje žaismingi ir atsipalaidavę, tačiau visiškai susikaupę studijuosime tris pagrindines formas – trikampį, kvadratą ir apskritimą meninėje kompozicijoje. Šios pagrindinės formos atsiskleidžia mūsų stebimo menininko J. Cornellio kūryboje. Analizuodami jo darbus, klausydamiesi muzikos, nesunkiai suvoksime šių formų svarbą kompozicinėje struktūroje. Išmoksime „skaityti“ paveikslą, kai pamatysime didelių ir mažų formų santykius, nustatysime, kur yra kūrinio svorio centras ir kur link veda kompoziciniai elementai.
Trumpai apie edukacijas
Diena | Laikas | Trukmė | Vieta | Meno edukacija |
Gegužės 14 d. | 17 val. | 1,5 val. | Muzikavimo erdvė, V a. | Jaunaties dienoraštis |
Gegužės 28 d. | 17 val. | 1,5 val. | Muzikavimo erdvė, V a. | Vėjas ir uola |