Auto-da-fé (port. tikėjimo aktas) – taip vadinama Romos Katalikų Bažnyčios inkvizicijos tribunolo vykdyta ceremonija. Jos metu teisiami eretikai ir apostatai būdavo viešai ir gėdingai pasmerkiami. Žiauriausia iš galimų bausmių, žinoma, – būti sudegintam gyvam.
Šis istorinis įvaizdis tapo atspirties tašku pasinerti į klasikinio koncerto solistui ir orkestrui (šiuo atveju – ansambliui) žanrą, dekonstruoti jo romantiniais įvaizdžiais apipintą principą – herojaus-solisto triumfą prieš didesnę už jį orkestro jėgą – šių laikų kontekste, kai kova iškeista į tylią rezignaciją, kai virtuoziniai gestai mena tik neišvengiamą ir visa apimančią bejėgystę bei absurdą. Orkestras išsivaikščiojo, bet kai kurios kadencijos lieka nebaigtos tarytum paminklai visų solistų vienatvei.
Kas tai? Tikėjimo aktas.
Tikėjimas kuo? Kančios pabaiga.
Ar kančia turi pabaigą? Si dixero, non satis est.
Idėjos autorius ir kompozitorius Lukas Butkus
Atlieka: šiuolaikinės muzikos ansamblis „Artisans“, Evaldas Alekna
Kūrinys sukurtas gavus M. K. Čiurlionio draugijos įsteigtą paskatą-stipendiją.
Renginys skirtas šiuolaikine muzika ir kultūra besidomintiems miestiečiams.
Organizatorius VšĮ „Muzikos ruduo“
Finansuoja: Lietuvos kultūros taryba, Vilniaus miesto savivaldybė
Strateginis partneris Lietuvos kompozitorių sąjunga
Partneriai: Energetikos ir technikos muziejus, Lietuvos muzikos informacijos centras, Lietuvos muzikos ir teatro akademija, VšĮ „Meno genas“, VšĮ „Ideas Block“, Vilniaus dailės akademija, Jono Meko vizualiųjų menų centras
Informacinis partneris LRT
_______________
Šiuolaikinės lietuvių muzikos festivalis
MUZIKOS RUDUO
2023 m. spalio 10–14 d.
Vis dažniau apibūdinamas kaip antropologinis, tai yra tiriantis socialinius ir kultūrinius ryšius, mąstyseną, įvairovę muzikoje, nuo 1972 metų rengiamas festivalis „Muzikos ruduo“ žvelgia į lietuvių šiuolaikinę muziką tam tikrais pjūviais, teminiais laukais ir perspektyvomis.
Šių metų festivalio tema „RAIŠKA–REIKŠMĖ“ išskleidžia performatyvumo estetikos lietuvių muzikoje spektrą. Tai – dar ne opera ar spektaklis, ne performanso menas ar kinas. Vis dėlto tokia muzika jau peržengia įprasto kūrinio ar koncerto ribas.