Liepos 9 ir 10 d. 19 val. kviečiame į meno edukacijų ciklą „Žuvis iššoko iš valties, purslai žaižaruoja“ Palangos vasaros skaitykloje (Vytauto g. 72).
Jeigu kompozicijos pradžios žymėjimas yra taškas, kuriam pajudėjus atsiranda linija, ši veda toliau ir atveda prie formų. Apskritimas, kvadratas, trikampis – tai pirminės geometrinės formos. Jos ir konstruoja visą kūrinio nematomą karkasą. Daugelis modernizmo epochos tapytojų labai aktyviai taikė šiuos principus. Tačiau ši „tradicija“ yra daug senesnė ir liudija visą Rytų ir Vakarų meno raidą. Trys formos, neegzistuojančios gamtoje, tačiau slepiančios savyje vidinį turinį. XX a. pradžios meninė srovė suprematizmas deklaravo neobjektinę kompoziciją, kurios idėjinę sklaidą puikiausiai įkūnijo Kazimiro Malevičiaus kūryba. Jam – tai simbolis pasaulio, kur kas didingesnio už regimąjį, pranašumas. Menininkas studijavo kūrybinio mąstymo judėjimo pradžią. Ieškojo tarsi nulinio pradžios taško, kuriame nėra formų ir vardų. Tačiau bevardė galia atneša postūmį ir inspiraciją tolesniam gyvybinės minties vyksmui. Čia dar negali būti konkretaus apibrėžimo ar įvardijimo, tačiau pulsacija neišvengiamai geba save įprasminti juodame kvadrate ar apskritime. Tai asmeninė vidinio išgyvenimo, neobjektinė patirtis ir tuštumos įžvelgimas, nesitapatinant su jokiais apibrėžimais. Tarsi išlaisvinta būtis, lengvai plūduriuojanti tykioje juodojo kvadrato ekstazėje.
Pamokose dirbsime jau su dažais ir, remdamiesi savo patirtimi, atskleisime pagrindinių geometrinių formų gyvenimą.