Kitokios balandžio mėnesio meno edukacijos kviečia dalyvauti tęstiniame mokymo cikle, kuriame pristatomos knygos iš Lietuvos nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos fondų.
Net 1863 m. išleistas leidinys yra aktualus gilinantis į klasikinės grafikos technikas, suvokiant meninę kompoziciją. Šiame cikle susipažinsime su grafikos sritimi – medžio raižiniu (graviūra). Graviūra (pranc. gravure > grave[u]r – raižyti, kurti reljefą) – grafikos meno rūšis, viena poligrafijos technologijų, kai baigti kūriniai pristatomi kaip atspaudai, atlikti įvairiomis giliaspaudės ir iškiliosios spaudos technikomis. Graviūrų atspaudai gaunami nuo metalinių spausdinimo formų – klišių ir naudojami atvaizdams skirtingais spausdinimo būdais nuo jų reljefinių paviršių tiražuoti. Raižiniai gaminami su įspaustais arba iškiliais piešiniais.
Pamoką sudaro meno teorijos pagrindai, reprodukcijų aptarimai ir praktinės dirbtuvės. Šios edukacijos skirtos pradedantiesiems meno mėgėjams, bet ir profesionalai gali pagilinti savo teorines bei praktines žinias.
Raižinio kelias lietuvių grafikoje
Grožėsimės lietuvių grafikų medžio raižinių kūryba. „Ištrauksime“ paslėptas kompozicines ir filosofines idėjas, tiesiogiai vartydami atrinktas reprodukcijas iš knygos „Vaclovas Ratas. Anapus pusiaujo“ (knygos sudarytoja Regina Urbonienė, recenzentės dr. Ingrida Korsakaitė ir dr. Margarita Matulytė). Knygoje rašoma: „Dekoratyviose V. Rato kompozicijose dominuoja apibendrintų formų jungtys, vidinės dinamikos kupini linijų spiečiai, spalvų ir jų pustonių miglotos slinktys, energingos Tolimųjų Rytų kaligrafijos pratybų replikos.“