Kaip mus rasti Telefonas Klaustukas Sitemap
Naujienos iliustracija 2024 m. spalio 31 d.

Kultūros ir technologijų sintezė: „HACK*culture*ATHON“ – naujas etapas kultūros sektoriuje

Lietuvoje pirmą kartą įvyko dvi dienas trukęs kultūros hakatonas „HACK*culture*ATHON“ – renginys, skirtas naujiems ir inovatyviems kultūros produktams kurti. Šis hakatonas yra pavasarį vykusio „Ideatono“ tęsinys, jame aštuonios kultūros įstaigų komandos sprendė sektoriaus problemas ir kūrė naujas idėjas. Hakatonas, paprastai organizuojamas technologijų sektoriuje, yra intensyvus kelių dienų projektas, per kurį komandos siekia greitai išplėtoti idėją, paversdamos ją prototipu. Šiame kultūros sektoriui skirtame hakatone dalyvavo penkios komandos, „Ideatone“ pasiūliusios geriausias idėjas.

„HACK*culture*ATHON“ skaityti pranešimai ir intensyvus komandinis darbas, vadovaujamas mentorių-ekspertų, buvo neįkainojamas komandoms plėtojant savo kultūros produktus ar paslaugas, atitinkančias šiuolaikinės visuomenės poreikius. Įvairių sričių ekspertai – nuo dirbtinio intelekto, klientų patirties valdymo iki rinkodaros – konsultavo komandas ir suteikė joms galimybę gauti vertingų žinių, padedančių kurti inovatyvius ir prasmingus produktus, pritaikytus šiuolaikinei auditorijai. Tokie produktai yra svarbūs, nes jie padeda kultūrai išlikti aktualiai ir įtraukiančiai, pritraukti naujų kultūros vartotojų. Šis bendradarbiavimas leido komandoms ugdyti svarbias kompetencijas, reikalingas sėkmingai idėjų realizacijai bei kultūros sklaidai šiuolaikinėje skaitmeninėje erdvėje.

Komandų prototipai: nuo istorijos puoselėjimo iki inovatyvių įtraukimo sprendimų

Hakatono metu penkios komandos, padedamos įvairių sričių ekspertų, kūrė savo idėjas ir galiausiai pristatė jas komisijai kaip naujus kultūros produktų prototipus. Pirmoji Lietuvos nacionalinio muziejaus komanda pasiūlė projektą „Vieno kąsnio istorija“ – platformą, skirtą vizualiems trumpiems istorijos pasakojimams, kurie galėtų būti platinami populiariausiose socialiniuose tinkluose. Ši platforma skirta žmonėms, kurie nori greito ir patrauklaus kultūrinio turinio, lengvai prieinamo per išmaniąsias technologijas.

Vilniaus apskrities Adomo Mickevičiaus viešoji biblioteka sukūrė projektą „Perkūno įtūžis: Baltų mitologija tavo rankose“ – VR žaidimą, skirtą 5–8 klasių moksleiviams. Šis projektas ne tik mokytų vaikus mitologijos, bet ir įtrauktų juos į interaktyvią mokymosi aplinką, kuri leidžia pajusti mitologinių istorijų atmosferą. Tai puikus pavyzdys, kaip skaitmeniniai sprendimai literatūrą ir istoriją gali padaryti patrauklią jauniems žmonėms.

Dar viena idėja, kurią pristatė Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka – projektas „LNBook“, skirtas kurčiųjų menininkų kūrybos sklaidai ir įtraukimui į kultūros lauką, panaudojant DI. Šis sprendimas ne tik praplečia auditoriją, bet ir sukuria naujas galimybes įtraukti įvairių poreikių turinčius menininkus.

Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro ir Lietuvos muzikos ir teatro akademijos jungtinė komanda supažindino dalyvius su išskirtinėmis darbo scenos užkulisiuose subtilybėmis ir sukūrė automatinio natų sekimo aplikaciją, kuri efektyvina spektaklių valdymą ir leidžia išvengti įvairių nesusipratimų pasirodymų metu.

Hakatone triumfavo viena iš Lietuvos nacionalinio muziejaus komandų su projektu „Vilniaus adresų mozaika“ – skaitmenine platforma, kurioje integruojama istorinė miesto adresų informacija, sujungianti muziejų ir bendruomenės surinktą medžiagą. Šis projektas sudaro galimybę ne tik rinkti ir saugoti istorinius duomenis, bet ir užtikrinti sklaidą  tarp įvairių grupių – ir tyrėjų, ir paprastų miesto gyventojų.

***

„HACK*culture*ATHON“ įkvėpė ne tik idėjų įvairovę, bet ir parodė, kaip svarbu kurti partnerystes tarp kultūros ir technologijų sektorių. Toks bendradarbiavimas leidžia kultūrai išlaikyti savo autentiškumą, kartu prisitaikyti prie modernių auditorijų poreikių, pasitelkiant skaitmenizaciją, dirbtinį intelektą ir technologijas. Šis hakatonas tampa svarbiu žingsniu į ateitį, kurioje kultūra ir technologijos ne tik susijungia, bet ir skatina naujas kūrybos ir sklaidos galimybes.

Projektą „Kultūros sektoriaus bendrųjų, vadybinių ir profesinių kompetencijų tobulinimas“ įgyvendina Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka. Projektas yra finansuojamas pagal 2021–2030 metų Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos kultūros ir kūrybingumo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 08-001-04-01-01 „Aukštos meninės vertės, įvairaus ir įtraukaus kultūros turinio prieinamumo didinimas“.

Nuotraukų autorius – Elijus Kniežauskas.