Pavasarį Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka kviečia toliau dalyvauti meno edukacijose. Kultūros projektų vadovė Eglė Jovaišaitė tęsia ciklą ir kovo mėnesį supažindins su koliažo faktūromis ir tekstūromis, trijų dimensijų koliažu. Šįkart sukursime jau turinčius apimtį objektus naujuose kontekstuose.
Kovo 5 d. ir 12 d. 17 val. – Koliažo faktūros ir tekstūros
Įsijautus į koliažo platybes, savaime taip nutinka, kad tenka nerti giliau. Klijuojant kartono fragmentą prie plastmasinio žaisliuko sienelės, susiformuoja jau įgijęs apimtį objektas, galbūt dėžė. Tai daiktas erdvėje, jau turintis ribas, sienas, gylį. Žvelgti jau reikia iš visų pusių, net į vidų. Atskiras kūrinys gali būti vadinamas objektu. Vis dėlto nesileisime spekuliuoti madingais terminais, tiesiog patirsime mažųjų plastikos formų atsiradimą iš popieriaus, kartono, nereikalingų audinių ar kitų netikėtų medžiagų.
Estetinis kūrinio formavimas ir išgyvenimas visuomet yra netikėtas. Tai nauja patirtis. Jai atsiverti padeda tinkamas nusiteikimas, pastanga. Naujų priemonių ir medžiagų pritaikymas ugdo taktilinius gebėjimus, leidžia drąsiau ir atviriau komunikuoti su savimi ir sociumu. Kaip visuomet apžvelgsime skirtingų laikotarpių menininkų objektus, erdvines instaliacijas, tinkamas šiai pamokai. Praktinėje dalyje, inspiruoti jau įvykdytų meninių objekto galimybių, kursime ir atrasime autentišką savo suvokimą.
Norėtume pažymėti, kad viena tema išsiplečia į dvi pamokas. Edukacijos lankytojui suteikiama galimybė pirmoje pamokoje pradėti darbą, o kitoje pabaigti.
Būtina registracija. Registracijos formą galite rasti čia ›
Kovo 19 d. ir 26 d. 17 val. – Trijų dimensijų koliažas
Asambliažas (pranc. assemblage – rinkinys, junginys, sankaupa) – modernizmo dailės rūšis, susijusi su dadaistų, „Fluxus“ krypties meniniais eksperimentais, kai erdviniai kūriniai iš daiktų pritvirtinami ant įrėmintos plokštumos ar sudedami į dėžutes. Asambliažas jungia skulptūros ir tapybos raiškos priemones. Tai trijų dimensijų koliažas. Pasirinkti objektai (pranc. objet trouvé) reljefiškai tvirtinami prie pagrindo – sukuriamas erdvinis-plastinis paveikslas. Čia forma ne modeliuojama iš medžiagos kaip skulptūroje, bet surenkama iš nemeninių objektų, radinių gatvėje ar kitose netikėtose erdvėse. Daiktas toks, koks jis buvo su savo paskirtimi ir funkcija, gali tapti bet kuo. Jis sukuriamas naujame kontekste, tarsi atrišamas nuo ankstesnių „įsipareigojimų“ ir įprasminamas kitaip, kita menine ir estetine mintimi.
Puikus šeštojo ir septintojo dešimtmečių „Fluxus“ menininkas Namas June’as Paikas rinko televizorius ir statė iš jų erdvines konstrukcijas. Arba tai galėjo būti nuavėti batai, palikti gatvėje prie konteinerio išmesti. Tačiau paryčiais, slinkdamas pro šalį, profesionalus asambliažo kūrėjas pastebės šiuos batus ir panaudos juos savo paveiksle, taip aplenkdamas bebatį benamį. Sėkmingai pardavęs kūrinį menininkas įdarbins valkatą ir nupirks jam batus. Beje, paveiksle batų apskritai gali nelikti nė kvapo. Pavyzdys rodo atvirą požiūrį, o tai be galo svarbu ugdyti siekiant kūrybinio mąstymo.
Per pamoką mes neisime į gatves ir nerinksime įdomesnių detalių. Pakaks ramiai dėlioti, jungti, lankstyti ar paklijuoti tai, ką turėsime po ranka.
Norėtume pažymėti, kad viena tema išsiplečia į dvi pamokas. Edukacijos dalyviui suteikiama galimybė pirmoje pamokoje pradėti darbą, o kitoje pabaigti.
Būtina registracija. Registracijos formą galite rasti čia ›
Trumpai apie edukacijas
Diena | Laikas | Trukmė | Vieta | Meno edukacija |
Kovo 5 d. ir 12 d. | 17 val. | 1,5 val. | Meno erdvė, V a. | Koliažo faktūros ir tekstūros |
Kovo 19 d. ir 26 d. | 17 val. | 1,5 val. | Meno erdvė, V a. | Trijų dimensijų koliažas |