Lietuvos religijotyrininkų draugija kviečia į visuomenei atviras paskaitas, kurios vyks Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje. Jose pristatomi naujausiomis teorinėmis perspektyvomis grindžiami Lietuvos ir pasaulio religijų istorijos ir dabartinio religingumo draugijos narių tyrimai. Paskaitų ciklas „Religijos ir religingumas: praeities ir dabarties perspektyvos“ vyks kovo–lapkričio mėnesiais. Bus aptartos bendrosios temos: religinių tyrimų istoriniai ir dabarties aspektai, religija tradicionalizmo ir modernybės kontekste, individuali religinė patirtis ir ideologinis jos konceptualizavimas, religija ir etninė tapatybė, religija ir alternatyvūs sociokultūriniai projektai.
Pirmoje ciklo paskaitoje „Vaišešikos filosofija“ bus pristatyti šaltiniai ir jų tyrinėjimo istorija. Vaišešika yra viena iš 6 tradicinių Indijos filosofijos mokyklų (daršanų). Vaišešikos pavadinimas kilęs iš sanskrito kalbos žodžio viśeṣa (liet. skirtis, skirtumas), paaiškinančio vaišešikos užmojį apibūdinti ir klasifikuoti tikrovę į smulkias jos dalis. Seniausias išlikęs vaišešikos šaltinis – keletą amžių pr. Kr. sukurta „Vaišešikasūtra“.
Teksto autorystė priskiriama pusiau mitiniam išminčiui Kaṇādai (Kaṇābhakṣai). Šis vardas Indijos tradicijoje tapo vaišešikos sistemos sinonimu ir apskritai „realistinio“ bei „fizinio“ mokymo apie tikrovę bendriniu pavadinimu. Tai išreiškia sanskritiškas posakis „Kaṇāda ir Pāṇinis yra visų mokslų būtinybė“ (kāṇādam pāṇinīyaṃ ca sarvaśāstropakārakam): Kaṇādos mokymas (vaišešika) su kitu Indijos kultūros pasiekimu – IV a. pr. Kr. Pāṇinio suformuluota sanskrito gramatika yra mąstymo ir lavinimosi pamatas, be kurio neįmanoma toliau studijuoti kitų mokslų.
Paskaitoje bus kalbama apie:
Lektorius – Vilniaus universiteto doktorantas Tadas Snuviškis.
Trumpai apie renginį
Data | kovo 28 d. |
Laikas | 18 val. |
Vieta | Renginių erdvė, III a. |
Trukmė | 2 val. |
Dalyvavimas | įėjimas laisvas |
Organizatoriai | Lietuvos religijotyrininkų draugija |
Daugiau informacijos | socialiniame tinkle „Facebook“ |