Telefonas Klaustukas Gestu kalba Sitemap

Renginiai ir parodos

Iliustracija

Virtuali paroda „Ne reklama, bet faktas!“

Šiuolaikinė reklama, kaip ją šiandien suprantame, kaip ir visi modernūs dalykai į Lietuvą atkeliavo XIX–XX amžių sandūroje. Sakysite, per drąsu reklamą taip jauninti, juk įvairūs verslai reklamavosi ir anksčiau. Tačiau tai buvo labiau informaciniai skelbimai, informuojantys apie prekių ar paslaugų prieinamumą, o jų motyvacija buvo labai paprasta – pigu ir kokybiška. „Šiuolaikinė reklama prasidėjo tuomet, kai reklaminis pranešimas liovėsi būti spontanišku skelbimu ir tapo „sufabrikuota naujiena“ (Daniel Boorstin). XX amžiuje pirkėjui pasakyti, kad prekė yra geriausia ir veiksmingiausia nebepakako.

Vartojimo ideologija, paremta „konkurencingumo“, psichologijos ir socialinių tyrimų rezultatais, persikėlusi į masinės komunikacijos priemones, dabar yra ne tik įsitvirtinusi, bet ir kiaurai persmelkusi pačią tikrovę, kasdienybę, galima sakyti, mąstymą ir netgi svajojimą. Todėl tarpukario reklama šiandien atrodo gana naivi, paprasta, atvira. Tačiau kartu galinti šį tą įdomaus pasakyti ne tik apie pačios reklamos, bet ir apie jaunos valstybės formavimosi ypatumus, vartojimą ir vertybes, netgi sociokultūrinius įsitikinimus plačiąja prasme.

Giedrė Polkaitė-Petkevičienė

Parodoje  pateikiami spausdintos smulkiosios reklamos pavyzdžiai iš Lietuvos nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos archyvų, elektroninio paveldo portalo epaveldas.lt.

Parodoje taip pat eksponuojami Alytaus dailės mokyklos mokinių kūriniai, kuriuose interpretuojama reklamos tema.

Ši paroda – Lietuvos kultūros tarybos remiamo projekto „Netikėtos kultūros atodangos“ dalis.

Parodą parengė Komunikacijos ir rinkodaros departamento Rinkodaros ir intelektinių paslaugų skyriaus vyriausiasis metodininkas-tyrėjas Kęstutis Šapoka ir kultūros projektų vadovė Rūta Chlomauskaitė.

Kviečiame aplankyti virtualią parodą ›