Šios edukacijos skirtos moksleiviams nuo 1 iki 6 klasės. Kūrybinėse dirbtuvėse praktiškai kurdami nesudėtingus objektus susipažinsime su mechanikos, aerodinamikos, elektronikos principais ir įvairiais fizikos dėsniais. Išsiaiškinsime, kaip veikia elektra, kodėl objektai juda ir kaip sukurti ką nors šviečiančio, skraidančio ar skleidžiančio garsą. Šios edukacijos primena STEAM (integruoto mokymosi) modelį. Tai paprastas būdas, padedantis vaikams pamokose įgyjamas žinias iš karto pritaikyti praktiškai.
Rinktis galima iš žemiau pateiktų edukacijų:
Elektros grandinė.
Aiškiai ir suprantamai, žingsnis po žingsnio mokoma, kaip sujungti elektros grandinės komponentus – elementą, laidą ir šviesos diodų (LED) lemputę. Moksleiviai susipažįsta su elektros veikimo principais ir sauga. Pristatomi įvairūs elektros šaltiniai. Praktinius įgūdžius jie lavina naudodamiesi atvirojo kodo nemokama programa Tinkercad, kurioje jie gali kurti pačias sudėtingiausias elektros grandines, suvokti varžos, šaltinio, jungiklio, laidų funkciją grandinėje, bei mokytis naujų sąvokų.
Birbynė
Šios edukacijos dalyviai ne tik kviečiami susikurti savo muzikinį instrumentą iš aplinkoje lengvai randamų daiktų, bet ir susipažinti su garsu, kaip banga. Kas yra garsas? Kaip jis atsiranda? Konstruojant iš antrinių žaliavų lietuvių liaudies pučiamąjį instrumentą moksleiviai susipažins su garso samprata. Atras kaip keičiant objektą ir jo savybes gimsta vis kitokia vibracija, kuri gamina skirtingas tonacijas. Tokie instrumentai kaip skudučiai, birbynė – gali būti nesudėtingai atkurti naudojant antrines žaliavas – tokias kaip panaudoti flomasteriai, vienkartiniai įrankiai.
Sklandytuvas
Smagus edukacinis užsiėmimas, suteikiantis galimybę sukonstruoti popierinį, žiedinį sklandytuvą ir susipažinti su aerodinamikos principais. Taip pat atrasti, jog klasikiniai, taip dažnai mums rodomi popieriniai lėktuvėliai, nėra patys efektyviausi, toliausiai skrendantys. Išsiaiškinti kodėl taip yra. Edukacijos metu jaunieji inžinieriai galės sugalvoti savo sklandytuvo dizainą, ir praktiškai išbandyti savo kūrinį.
Pasaulio tiltai.
Aukščiausi, pavojingiausi, kūrybiškiausi, keisčiausi – kokių tik nebūna tiltų visame pasaulyje. Tiltų konstrukcijos įeina į vieną iš STEAM mokymosi metodikos praktikų. Kaip sudominti vaikus gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos? Ieškant sprendimų kaip sujungti du upės krantus vaikai mokosi skaičiuoti, kūrybingai mąstyti, lavina erdvinį mąstymą ir susipažįsta su keliais fizikos dėsniais. Per skirtingus popieriaus lankstymo ir formavimo principus vaikai išmoksta perprasti kaip pagaminti tokią konstrukciją, kuri galėtų atlaikyti didžiausią svorį.
Dalyvių amžius – 1–6 klasių moksleiviai
Dalyvių skaičius – iki 25
Trukmė – 90 min.
Užsiėmimai gali būti rengiami darbo dienomis 10 val. arba pagal susitarimą. Registracija ir papildoma informacija el. paštu: