Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka prisijungė prie švietimo platformos „Vilnius yra mokykla“, skelbiančios pamokų idėjas ir planus, integruotų veiklų maršrutus, Vilniuje įsikūrusių įstaigų, įmonių siūlomas erdves ir pamokas. Kviečiame mokytojus pasidomėti Nacionalinės bibliotekos erdvėmis, jose siūlomomis pamokoms ir edukacijomis.
Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka kviečia savo jaunuosius skaitytojus susipažinti. Moksleivių grupėms organizuojame ekskursijas po bibliotekos erdves.
„Mėnulio inžinieriai“ – tai edukacinis užsiėmimas, leisiantis susipažinti su Jungtinių Amerikos Valstijų aeronautikos pasiekimais ir pasijusti ateities inžinieriais, sprendžiančiais būsimų kosmoso ekspedicijų iššūkius.
Ekskursija skirta visų klasių moksleiviams. Jos metu lankytojai yra supažindinami su „pasidaryk pats“ ir „meikerių“ kultūros reiškiniais. Šia veikla siekiama ne tik supažindinti su kitokia bibliotekos paslauga moksleiviams, bet ir perteikti suvokimą apie kūrybingą ir atsakingą vartojimą, išteklių tausojimą.
Susitikimuose skaitysime kritikų įvertintas paveikslėlių knygas, žiūrėsime iliustracijas, kalbėsimės apie kūrinį, išryškinsime pagrindinę mintį. Knygas parenkame pagal grupės specifiką ir amžių, metų laiką ar kitas aktualijas.
Bežodės (angl. silent books) – tai knygos, kuriose pasakojimas perteikiamas vien vaizdu, tad joms nereikalingas vertėjas, nesvarbu, kokias kalbas moka skaitytojas, ar apskritai moka skaityti, nes istoriją sukursite ir pasakosite čia ir dabar.
Šios edukacijos skirtos ikimokyklinio amžiaus ir pradinių klasių moksleiviams, kurių metu gaminami nesudėtingi rankdarbiai iš antrinių žaliavų. Vaikams pristatomos skirtingų šalių kultūros, jas reprezentuojantys rankdarbiai, susijusi simbolika.
Edukacijoje moksleiviai supažindinami su rašto įvairove, knygos istorija, sandara, leidybos procesu ir keliu iki bibliotekos fondų. Aptariama ir pirmosios lietuviškos knygos reikšmė.
Pasitelkiant knygos meninio apipavidalinimo objektus, moksleiviai supažindinami su knyga, kaip meno kūriniu, kuriam parengti reikia žinių, darbo ir įgūdžių, technologijų ir kūrybingumo. Moksleiviai išmoks vertinti knygą kaip meno objektą, ne vien kaip fizinį daiktą, kuriame galima ką nors perskaityti. Pasitelkiant įvairias technologijas, bus ugdomas mokinių kūrybiškumas – susipažinę su inicialinėmis raidėmis, knygrišyste, jie patys kurs, pasitelkdami vaizduotę, ką tik įgytas žinias, žvilgčiodami į geriausius pavyzdžius.
Kviečiame moksleivius susirungti literatūriniuose protų mūšiuose. Pasiskirstę į komandas arba individualiai mokiniai galės pasivaržyti žiniomis apie perskaitytas lietuvių ir užsienio autorių knygas, Metų knygos rinkimus, pasitikrinti žinias apie Vilnių, lietuvių tautosaką, mitologiją ir etnografiją, netgi Harį Poterį, galės išspręsti literatūrines logines užduotis.